Je website hoger in Google met zoekmachine optimalisatie
Als je hebt geïnvesteerd in een nieuwe website of je gaat dat binnenkort doen, laat je dan eerst door ons adviseren over de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie, ook wel zoekmachine marketing genoemd, zorgt er namelijk dat je website goed gevonden wordt. Wil je weten of jouw website goed geoptimaliseerd is? Vul direct het formulier in en ontvang een gratis SEO analyse en vrijblijvend advies!
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine Optimalisatie is de vertaling van Search Engine Optimization (SEO). SEO staat voor het optimaliseren van je website om bovenaan in de gratis zoekresultaten te komen voor een bepaald woord of combinatie van woorden. Omdat Google de meest gebruikt zoekmachine is, komt zoekmachine optimalisatie vaak neer op het optimaliseren van je website om beter gevonden worden door Google. Zoekmachine optimalisatie, ook wel zoekmachine marketing genoemd is een belangrijk onderdeel van de marketing en promotie van een bedrijf. Zoekmachine Marketing omvat het betalen voor zichtbaarheid en kliks oftewel Search Engine Advertising (SEA) en SEO.
Waarom is SEO belangrijk?
Sinds introductie van Google in 1997 gebruiken wij nu bijna allemaal Google als hulp bij het zoeken of vinden van producten of diensten. De Gouden Gids en het Telefoonboek zijn verleden tijd en Googelen is inmiddels een werkwoord. Als iemand zoekt op een product of dienst, dan klikt 60% op een van de eerste 3 zoekresultaten van Google. Maar liefst 92% komt niet verder dan de eerste pagina van Google. SEO is belangrijk omdat het je website zichtbaar kan maken op de eerste pagina van Google zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Of nog beter op de eerste positie in Google.
Hoe werkt Zoekmachine Optimalisatie?
Om te begrijpen hoe zoekmachine optimalisatie in zijn werk gaat, is het belangrijk om te weten hoe Google zoekresultaten bepaalt. En dat is de laatste jaren steeds ingewikkelder geworden. Google maakt gebruik van tegenwoordig zelfs gebruik van kunstmatige intelligentie en maar liefst 200 factoren die de positie van je website bepalen. De Amerikaanse website Backlinkco.com heeft ze allemaal beschreven. Google introduceert regelmatig nieuwe rankingfactoren of maakt een factor belangrijker. Mobielvriendelijkheid, snelheid en veiligheid zijn bijvoorbeeld factoren die de laatste tijd in belang zijn toegenomen. Ruwweg zijn de factoren in 3 categorieën in te delen:
Technische SEO factoren
Technische SEO factoren zijn zaken als websitesnelheid, veiligheid, codering, mobiel vriendelijkheid, het gebruik van xml-sitemaps enzovoort. Google heeft zelfs een eigen App ontwikkeld die je kan gebruiken om je website op alle technische factoren te testen: Light House. Schrik niet van de test van Google zelf scoort ook niet op alle test de volle 100%. Wij hebben zelf ook een SEO test ontwikkeld die waarschijnlijk wat beter is te begrijpen.
On Page Optimalisatie
On Page optimalisatie oftewel pagina optimalisatie heeft de maken met de inhoud op je website. De basis begint bij het kiezen van de juiste trefwoorden oftewel zoekwoordenanalyse. Vervolgens richten wij ons op het schrijven van geweldige content en het bouwen van een overzichtelijke webpagina. Elke pagina wordt voorzien van goede metatags voor titels, metabeschrijvingen en afbeeldingen. De 9 belangrijke stappen van pagina optimalisatie kan je hier uitgebreider nalezen.
Domein autoriteit en linkbuilding
Linkbuilding is het proces waarbij je actief links creëert of verkrijgt op andere websites die linken naar jouw website. Als een website namelijk veel inkomende links heeft van andere websites, wordt de ontvangende website belangrijker. En dus de inhoud ook. En daarmee rankt de website meestal hoger. Omdat je met linkbuilding de zoekresultaten actief kunt beïnvloeden, hanteert Google strenge regels, controles en zelfs penalties om het effect hiervan tegen te gaan. Zoekresultaten moeten op natuurlijke wijze tot stand komen en niet door linkbuilding vindt Google. Links blijven echter een belangrijke rankingfactor en vormen daarmee nog steeds een belangrijk onderdeel van SEO. Als je een goede linkbuildingstrategie toepast, zijn de resultaten indrukwekkend.
Wat zijn de onderdelen van zoekmachine marketing
Om je website met behulp van zoekmachine optimalisatie hoog in Google te krijgen, volgen wij de volgende stappen. Wij:
- voeren allereerst voor jou een zoekwoordenanalyse uit;
- ontwerpen en maken een nieuwe (mobiele) website;
- optimaliseren de website zodat deze geschikt is voor Google en andere zoekmachines;
- optimaliseren de bestaande inhoud en teksten van je website;
- zorgen dat alle metatags optimaal worden gebruikt;
- voegen veel extra tekst toe om nog beter gevonden te worden;
- melden je website aan bij relevante (start)pagina’s en bedrijvengidsen;
- schrijven artikelen over je website en posten deze op relevante blogs en websites;
- delen content van je website in de verschillende social media.
Zoekmachine marketing is een voortdurend proces. Enerzijds door verbeteringen aan de website en inhoud aan te brengen en anderzijds door te linkbuilden.
Kosten Zoekmachine optimalisatie
De kosten van zoekmachine optimalisatie zijn opgebouwd uit een eenmalig bedrag en een maandelijks terugkerend bedrag. Het eenmalige bedrag is voor het ‘on page’ optimaliseren van de website en het toevoegen van extra content. Het maandelijkse kosten worden gemaakt voor het linkbuilden en fine tunen van de content en de website. Hierna staan de optimalisatiepakketten uiteengezet.
- SEO website
- 15 geoptimaliseerde pagina’s
- max 1,5 uur support per maand
- geschikt voor regionale vindbaarheid
- minimaal 1 top 10 positie
- weinig concurrentie in Google
- evaluatie & rapportage per kwartaal
- SEO Website
- Snelheid optimalisatie
- 35 geoptimaliseerde pagina’s
- max 4 uur seo per maand
- geschikt voor regionale vindbaarheid
- redelijke concurrentie in Google
- minimaal 10 backlinks p/m
- linkbuilding rapport
- 1 nieuwsartikel op de website
- 1 (nieuws)artikel op externe website
- evaluatie & rapportage per maand
- SEO Website
- Snelheidsoptimalisatie
- 35 geoptimaliseerde pagina’s
- max 8 uur seo per maand
- geschikt voor landelijke vindbaarheid
- veel concurrentie in Google
- minimaal 10 quality backlinks p/m
- linkbuilding rapport
- 2 nieuwsartikelen op de website
- 3 (nieuws)artikelen op externe websites
- evaluatie & rapportage per maand
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden
Nog steeds beloven bedrijven en personen je gouden bergen voor een appel en een ei. De laatste jaren heeft Google echter nogal wat updates geïntroduceerd. Daardoor is zoekmachine marketing een stuk lastiger geworden. Wij optimaliseren je website technisch, inhoudelijk en zorgen voor de juiste links naar je website. Wij werken volledig transparant. Dus geen onbegrijpelijke rapportages maar duidelijke taal en overtuigende resultaten. Met behulp van zorgvuldige website optimalisatie en krachtige linkbuilding rankt je website steeds hoger in google. Hoe langer je klant bent, hoe beter de vindbaarheid van je website wordt.
Vraag nu meer informatie over zoekmachine optimalisatie
Vul het formulier in en je ontvangt vrijblijvend meer informatie over zoekmachine optimalisatie. Ook ontvang je een gratis SEO SAN van jouw website! We scannen je website op meer dan 200 ranking factoren. Deze vertalen wij in een begrijpelijk actieplan zodat je direct weet wat je te doen staat.