REBRANDING
Ontwikkeling nieuwe merkidentiteit met brandbook en volledig vernieuwde website
Strong Brands

In het kort
- Branding
- SEO
- Websites
Introductie
More2Safety is klant bij SalesWizard sinds 2019 en sindsdien uitgegroeid tot een landelijke speler op het gebied van beveiliging. Alhoewel de directe aanleiding de behoefte aan een nieuwe website was, werd al snel besloten tot een volledige rebranding en verdere ontwikkeling van het merk More2Safety.

DE AANLEIDING
De volgende stap
Het gevoel ontstond dat de visuele identiteit tot uiting gebracht door website, huisstijl en kleuren niet langer aansloot bij waar More2Safety voor staat: meer dan veiligheid alleen. Maar wat maakt More2Safety uniek? Er was kortom behoefte aan een duidelijke missie, merkwaarden en alle omvattende merkidentiteit welke richtinggevend kon werken voor de verder toekomst van dit prachtige bedrijf.

HET PROCES
Ontwikkeling merkidentiteit
Ontwikkeling Merkidentiteit
Samen met het team van More2Saefty hebben wij in verschillende sessies missie, visie, kernwaarden, merkwaarden en positionering geformuleerd en aangescherpt. Zoals de naam More2Safety eigenlijk al impliceert, is beveiliging voor hen meer dan bescherming. Het draait bij More2Safey om mensen, gastvrijheid en het mogelijk maken van unieke belevingen.
Nieuwe visuele identiteit
Alhoewel het logo ongemoeid moest worden gelaten, kreeg ons design team de uitdaging de visuele identiteit meer warmte, gastvrijheid en menselijkheid mee te geven. De harde kobalt blauwe kleur gecombineerd met oranje accent kleuren, sloot duidelijk niet meer aan.
Van stylescape naar brandbook
Gekozen is voor een uitstraling waarbij de beveiliger als mens op de voorgrond staat en een warmere kleur donkerblauw welke gevoelens van betrouwbaarheid, loyaliteit en effectiviteit oproepen. De oranje accentkleur is vervangen door een donkergele kleur welke gevoelens van warmte, vreugde en blijdschap oproepen.
“Bij More2Safety geloven we dat veiligheid meer is dan bescherming. Dit doen we door veiligheid te combineren met gastvrijheid, organisatietalent en technologie, zodat bezoekers en medewerkers zich welkom én beschermd voelen.”

HET RESULTAAT
Een volledige rebranding
De uitgeschreven merkidentiteit wordt gebruikt voor de verdere merkontwikkeling van More2Safety. Het brandbook dient als richtlijn voor alle commerciële en visuele uitingen wat zorgt voor een betere herkenbaarheid en authenticiteit van het merk More2Safety. Website en social media versterken elkaar wat zorgt voor een optimale online zichtbaarheid.
De vernieuwde website heeft daarnaast geleid tot uitstekende posities in Google met verschillende landelijke top tien vermeldingen voor zeer concurrerende zoektermen als horecabeveiliging, objectbeveiliging, hotelbeveiliging en winkelbeveiliging.
Is jouw bedrijf ook toe aan de volgende stap?
Laat je gegevens achter en Frank neemt vrijblijvend contact met je op.
