Je dakdekkersbedrijf hoog in Google
Als je zoekt naar een dakdekker in Google krijg je 3 soorten resultaten te zien:
- advertenties;
- Google Maps;
- organische resultaten.
Wij adviseren je in elk van de resultaten goed zichtbaar te zijn. Google Advertenties kosten wellicht geld, maar je bent bovenaan zichtbaar en het levert je gegarandeerd direct omzet op. Google Maps is zeg maar het telefoonboek van Google. Maximaal 3 resultaten worden daar getoond en het is nog best lastig om daar te staan, zoals je ook kunt lezen in ons artikel “Hoger in Google Maps“. Onder de Google Maps resultaten staat het eerste organische resultaat. Voor het zoekresultaat in Google hoef je niet te betalen. Het is zeker interessant om daar te staan, want veel mensen klikken uit principe niet op de advertenties omdat ze denken dan duurder uit te zijn.
Op welke woorden moet je dakdekkers website vindbaar zijn?
Klanten zoeken vooral naar de vakman, dus dakdekker, bij hen in de buurt. Ze zijn op zoek naar de dienst, niet het product. Wij adviseren daarom op de volgende woorden wel vindbaar te zijn:
- dakdekker (5400 zoekopdrachten per maand);
- dakdekkersbedrijf (1900 zoekopdrachten per maand);
- dakgoot reparatie (1900 zoekopdrachten per maand);
- dakreparatie en renovatie (1000 zoekopdrachten per maand);
- daklekkage (1600 zoekopdrachten per maand);
- dakwerken (590 zoekopdrachten per maand).
Een veel gemaakte fout is dat een dakdekker gevonden wil worden op producten, zoals EPDM dakbedekking. Mensen die hiernaar zoeken zijn op zoek naar webshops en niet per se naar de dienstverlener.