REBRANDING EN ONLINE MARKETING
Vernieuwde website en online marketing strategie
New look-and-feel

In het kort
- Branding
- Online Marketing
- Websites
Introductie
Sinds 2019 is LEV Interieurbouw klant bij Saleswizard en werken we aan de SEO posities in Google. De vakmannen van LEV zijn gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van maatwerk meubels en complete interieurs. In 2023 hebben wij voor de tweede keer een samen nieuwe website mogen realiseren. De directe aanleiding hiervoor was een nieuwe droom: naast meer nieuwe opdrachten voor particulieren ook meer opdrachten voor de zakelijke (B2B) klanten binnen halen! Samen zijn wij deze uitdaging aangegaan door middel van een rebranding traject en B2B online marketing campagnes.

DE AANLEIDING
Jaag je dromen na
LEV interieurbouw timmert al jaren hard aan de weg om bijzondere interieurs te ontwerpen en realiseren. Bij de mensen van LEV drijft de passie voor hun werk hen tot nieuwe successen; blijf jezelf uitdagen, blijf jezelf doorontwikkelen. Nee is geen antwoord, maar denk altijd in mogelijkheden. Een mooie uitdaging was om naast alle opdrachten voor particulieren, de focus te verbreden naar ook meer B2B projecten. Denk aan restaurant inrichting, winkelinrichting, inrichting van nieuwbouwprojecten etc.
Vanuit deze droom ontstond het gevoel dat de website niet langer volledig aansloot bij waar LEV voor staat, de grote diversiteit aan projecten die zij uitvoeren en alle soorten opdrachtgevers die daar bij horen. De website geldt als het ware als een etalage voor het bedrijf, als een showroom voor het werk. Maar de etalage was nog niet af, ook B2B projecten verdienden een spotlight om LEV aantrekkelijker te maken voor zakelijke klanten.

HET PROCES
Rebranding
Herontwikkeling merkidentiteit
Samen met het team van LEV interieurbouw zijn wij teruggegaan naar de basis en hebben wij een missie, visie, kernwaarden, merkwaarden en positionering geherformuleerd. LEV interieurbouw staat voor passie voor het vak, creativiteit, vertrouwen en wil graag een toegankelijk interieurbedrijf zijn voor iedereen, zowel voor particulieren als zakelijke klanten.
Nieuwe visuele identiteit
Ons design team kreeg de uitdaging om de visuele identiteit meer een eye-catcher te laten worden voor zowel particulieren als B2B klanten. Een exclusieve en luxueuze uitstraling mocht meer voren komen. Lichtere tinten pasten hier niet meer helemaal bij en mochten plaats maken voor donkerdere tinten, in combinatie met de kenmerkende oranje accent kleur uit het logo. Door veel persoonlijke foto’s op de website te plaatsen toonden we de mensen achter het werk, waar de passie van af straalt. De verscheidenheid aan projecten kreeg een prominente plek om volledig tot hun recht te komen als eye-catcher en zowel particulieren als zakelijke klanten aan te spreken.
“Kwaliteit is geen toeval. Het is altijd de combinatie van hard werken, leren en vooral houden van wat je doet.”

HET RESULTAAT
De website als vernieuwde etalage van het bedrijf
De vernieuwde website heeft een compleet andere uitstraling en zet zowel projecten voor particulieren als B2B opdrachtgevers in de spotlights. Daarmee spreekt de website een meer uitgebreide doelgroep aan en biedt dit kansen voor een bredere verscheidenheid aan opdrachten.
Een breder netwerk op LinkedIn
Op het gebied van online marketing hebben we een campagne bedacht en uitgevoerd om de eigenaar in contact te laten komen met nieuwe zakelijke B2B klanten. Denk hierbij aan medewerkers of eigenaars van projectbureaus, interieurontwerpers, bouwadviseurs, aannemers en architecten. Door middel van Expandio hebben wij deze doelgroep via het account van de eigenaar benaderd op LinkedIn. Op deze manier heeft hij zijn netwerk kunnen uitbreiden met nieuwe relevante contacten. Nieuwe contacten waren onder de indruk van de vernieuwde website, wat kansen bood voor waardevolle samenwerkingen.
Wil je jouw onderneming ook online laten groeien met online marketing?
Laat je gegevens achter en Frank neemt vrijblijvend contact met je op.