COSMEDIX

Het genereren van meer bestellingen door middel van verschillende campagnes

400%
doel-ROAS

cosmedix_header_afbeelding

In het kort

Branche
Zorg & onderwijs
Diensten
  • Online Marketing
Platformen
SEA

Introductie

Begin 2022 hebben we voor Cosmedix Skincare een Google Ads campagne mogen opzetten. Cosmedix Skincare verkoopt online huidverbeterende producten. Het doel van de Google Ads campagne was om hem rendabel te maken en meer webshop bestellingen te genereren.

Inmiddels staat er een goed draaiende Google Ads campagne met een minimale ROAS van 400%.

cosmedix_nieuwe_webshop
cosmedix_nieuwe_mobiele_website
DE AANLEIDING

Een niet rendabele
Google Ads Campagne

Cosmedix Skincare had al een bestaande Google Ads campagne lopen. Echter, deze was niet rendabel en zorgde niet voor meer webshop bestellingen. De bestaande campagnes hadden een te laag vertoningspercentage en er werd niet gestuurd op meer bestellingen. Tevens was de Google Shopping feed niet up-to-date.

DE OPLOSSING

Nieuwe campagnes en sturen op doel-ROAS

Allereerst hebben we een nieuwe Google Shopping feed gemaakt zodat de productdata weer actueel was. Deze productfeed hebben we gekoppeld aan een nieuwe Google Shopping campagne. Naast een Google Shopping campagne lopen er ook diverse zoekcampagnes. De advertentieteksten, zoekwoorden en instellingen van deze campagnes hebben we allemaal ge-update. Vervolgens hebben we de focus van al deze campagnes gelegd op meer bestellingen en zijn we gaan sturen op een doel-ROAS.

Het resultaat

  • cosmedix_nieuwe_mobiele_website
  • cosmedix_nieuwe_webshop_product
  • cosmedix nieuwe mobiele website 1
HET RESULTAAT

Een stijging van bestellingen en doel-ROAS

Waar voorheen de campagnes minder dan 10 bestellingen per maand hadden met een doel-ROAS van ongeveer 150%, genereren de campagnes nu tussen de 60 – 70 bestellingen per maand met een doel-ROAS van minimaal 400%

Icon Webshops
60 - 70
bestellingen p/m
Icon Positionering en communicatie
400%
doel-ROAS

Wil je jouw onderneming ook online laten groeien met online marketing?

Laat je gegevens achter en Frank neemt vrijblijvend contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.