COSMEDIX
Het genereren van meer bestellingen door middel van verschillende campagnes
400%
doel-ROAS

In het kort
Introductie
Begin 2022 hebben we voor Cosmedix Skincare een Google Ads campagne mogen opzetten. Cosmedix Skincare verkoopt online huidverbeterende producten. Het doel van de Google Ads campagne was om hem rendabel te maken en meer webshop bestellingen te genereren.
Inmiddels staat er een goed draaiende Google Ads campagne met een minimale ROAS van 400%.


DE AANLEIDING
Een niet rendabele
Google Ads Campagne
Cosmedix Skincare had al een bestaande Google Ads campagne lopen. Echter, deze was niet rendabel en zorgde niet voor meer webshop bestellingen. De bestaande campagnes hadden een te laag vertoningspercentage en er werd niet gestuurd op meer bestellingen. Tevens was de Google Shopping feed niet up-to-date.

DE OPLOSSING
Nieuwe campagnes en sturen op doel-ROAS
Allereerst hebben we een nieuwe Google Shopping feed gemaakt zodat de productdata weer actueel was. Deze productfeed hebben we gekoppeld aan een nieuwe Google Shopping campagne. Naast een Google Shopping campagne lopen er ook diverse zoekcampagnes. De advertentieteksten, zoekwoorden en instellingen van deze campagnes hebben we allemaal ge-update. Vervolgens hebben we de focus van al deze campagnes gelegd op meer bestellingen en zijn we gaan sturen op een doel-ROAS.
HET RESULTAAT
Een stijging van bestellingen en doel-ROAS
Waar voorheen de campagnes minder dan 10 bestellingen per maand hadden met een doel-ROAS van ongeveer 150%, genereren de campagnes nu tussen de 60 – 70 bestellingen per maand met een doel-ROAS van minimaal 400%
Wil je jouw onderneming ook online laten groeien met online marketing?
Laat je gegevens achter en Frank neemt vrijblijvend contact met je op.