Acties en evenementen promoten met Google Posts

Na uitgebreid testen is er een nieuwe functionaliteit voor MKB bedrijven gelanceerd door Google: Google Posts! Google Posts stellen je in staat om aanbiedingen, acties, events, etc te posten via Google Mijn Bedrijf. De Google posts zijn vervolgens in Google vindbaar in de zoekresultaten, op je Google Mijn Bedrijfspagina en in Google Maps. Google Posts is dus een uitstekende manier om je bedrijf (lokaal) te promoten!

Hoe maak je een Google Post?

Google Posts zijn gekoppeld aan je account in Google Mijn Bedrijf (GMB). GMB is de gratis functie van Google die het mogelijk maakt informatie over je bedrijf aan te maken en te beheren. Informatie zoals je openingstijden, je bedrijfslocatie, foto’s en reviews. En nu is daar dus de mogelijkheid van het maken van Google Posts aan toegevoegd.

Om een Google Post aan te maken, ga je naar je Google Mijn Bedrijf en log je in. Als je bent ingelogd zie je een scherm dat er ongeveer zo uitziet.

Nieuw: Google Posts

Vervolgens klik je op het blauwe icoon en kan je starten met het maken van je eerste Google Post. Je hebt verschillende opties om te gebruiken voor je Google Post. Je kan een foto toevoegen, tekst en verschillende knoppen zoals reserveren, registreren, bestellen en bekijk aanbod. Het is ook mogelijk om een evenement aan te kondigen. Zo hebben wij bijvoorbeeld de Facebook Workshop in september alvast aangekondigd. Deze schermen zien er ongeveer zo uit. Eerst de lege post. En vervolgens kan je het voorbeeld bekijken voordat je het gaat posten. Later kan je je Google post ook nog bewerken. Heb je meer hulp nodig, dan kan je dat vinden via deze link.

Een Google Post publiceren

Wat heb je aan de Google Posts?

Google geeft aan dat Google Posts bedrijven de mogelijkheid biedt om:

  • dagelijks aanbiedingen en acties te promoten;
  • bestaande klanten te laten profiteren van extra voordelen;
  • nieuws en nieuwe producten aan te kondigen;
  • klanten met 1 knop te laten registreren, reserveren en bestellen.

De Google Posts zijn te zien in je Google mijn bedrijfspagina (als mensen zoeken naar je bedrijf), in Google Maps of zelfs tussen de Google zoekresultaten. Hier een voorbeeld van hoe de Post zichtbaar is in de bedrijfsvermelding van Saleswizard.

Meer doen met Google mijn Bedrijf?

Wij stuiten nog steeds op Google Mijn Bedrijf vermeldingen die niet up-to-date zijn of zelfs nog niet geclaimd. Zonde! Daardoor geef je klanten een verkeerde indruk van je bedrijf of stuur je ze zelfs naar het verkeerde adres. Nu met deze nieuwe mogelijkheid ‘Google Posts’ is het dus de hoogste tijd om je Google Mijn bedrijfspagina op te pakken. Hulp nodig? Wij helpen je er graag bij!