Google Remarketing Campagne

Bereik mensen die uw website eerder hebben bezocht

Helaas verlaten de meeste bezoekers je website zonder respons of conversie (gemiddeld 95%!). Met Google Remarketing kan je advertenties tonen aan  je eerdere websitebezoekers. Je kan dus mensen alsnog overhalen een aankoop op je website doen of een reactie achter te laten. Daardoor haal je veel meer rendement uit je websitebezoek.

Hoe werkt Google Remarketing?

Google Remarketing kan je instellen met behulp van een Google Adwords of Analytics account. Je kan daarmee een remarketingtag aanmaken en toevoegen aan je website. De remarketingtag is een stukje code waarmee websitebezoekers worden toegevoegd aan je remarketinglijst. Vervolgens kan je een Adwords campagne opstarten met daarin banners en advertenties. De remarketinglijst voeg je als doelgroep toe aan de campagne. Nadat je de campagne activeert, worden de advertenties getoond aan de eerdere websitebezoekers. Een vertoning kost geen geld. Alleen een klik kost je geld.

Benut het Google Display netwerk van maar liefst twee miljoen websites

Het Google Display netwerk bevat ruim twee miljoen websites waarop je advertentie kan worden vertoond. Voorbeelden zijn Marktplaats.nl, WeerOnline.nl, Nu.nl of de Telegraaf.nl. Je advertenties worden alleen getoond aan mensen die je website hebben bezocht. En je advertenties zijn dus voor hen relevant. Je kan dat verder aanscherpen door websites uit te sluiten. Of meer of minder te bieden op bepaalde tijden voor een klik.

De kracht van communicatie is de herhaling

Google remarketing campagnes zijn zo effectief omdat ze gebruik maken van het cliché: “De kracht van de communicatie is de herhaling”. Een klant heeft vaak meerdere malen je website bezocht of je naam gezien. Gemiddeld is dat 3-7 keer. Als bezoekers je website verlaten zonder een (trans)actie, dan loop je dus klanten mis. Met Google Remarketing blijf je in beeld en vergroot je de kans dat meer websitebezoekers converteren in klanten.

Wat kost Google Remarketing?

Google Remarketing is relatief zeer goedkoop. Je betaalt namelijk alleen voor kliks op je banners en advertenties. Voor de vertoningen betaal je helemaal niets. Terwijl je wel de naamsbekendheid van je bedrijf verbetert. Precies bij de juiste doelgroep. Namelijk bij die mensen die je website eerder hebben bezocht en dus al geïnteresseerd zijn. Je adverteert dus zeer effectief en gericht. Het benodigde advertentiebudget hangt daarom af van het aantal bezoekers op je website maar is vaak al mogelijk voor een maandbudget van enkele tientjes. Daarnaast kan je een remarketing campagne verder verfijnen. Zo kan je instellen:

  • hoe vaak per dag/week of maand iemand je advertentie kan zien;
  • hoe lang iemand in de remarketinglijst zit;
  • welke pagina(‘s) moet zijn bezocht;
  • dat je advertenties niet worden vertoond bezoekers die al klant zijn;
  • op welke tijden je advertenties worden vertoond;
  • op welke websites wel of niet wordt geadverteerd;
  • hoeveel geld je biedt voor een klik;
  • welk budget je per dag wil uitgeven.

Extra mogelijkheden

Sinds 2017 is het mogelijk om websitebezoekers ‘cross device’ te tracken. Dat wil zeggen dat als ze op de mobiel je website hebben bezocht, ze vervolgens ook op de laptop ook je remarketing advertenties kunnen zien. Daarnaast zijn er meer mogelijkheden om te segmenteren binnen je doelgroep. Bijvoorbeeld bezoekers die het winkelmandje niet hebben afgerekend, via Facebook zijn binnengekomen, etc. Dat geeft het voordeel om aparte biedingen en advertenties te maken voor deze doelgroepen. Daarnaast is het mogelijk remarketinglijsten te maken met behulp van je maillijst of bezoekers van je Youtubekanaal. De mogelijkheden zijn enorm.

Google Remarketing instellen?

Wil je aan de slag met Google Remarketing? Groot gelijk. Wij helpen je graag met het instellen. Voor Saleswizard klanten is deze service helemaal gratis. Nog geen klant? Wij adviseren je graag over de mogelijkheden. Vul het formulier in of bel even met 088-7709999.