Adwords

Remarketing: Begin er direct mee!

Beginnen met Google Remarketing

Geschreven door
Frank Krepel

Bijgewerkt op
21 februari, 2024

Wat is remarketing?

Remarketing of retargeting is het fenomeen waarmee je websitebezoekers nogmaals kan bereiken via gerichte advertenties of banners. Helaas is het zo dat de meeste mensen je website weer verlaten zonder een aankoop of informatie aanvraag te doen. Met remarketing kan je heel gericht adverteren om deze bezoekers ’terug te lokken’ naar je website. Zodat ze alsnog reageren of een aankoop doen. Remarketing is beschikbaar voor Facebook en voor Google.

Hoe werkt Google Remarketing?

Als je gebruik wilt maken van Google Remarketing, kan je de Remarketing Tag op je website installeren. Dat is een stukje code waarmee je Google in staat stelt een lijst op te bouwen van alle websitebezoekers. Deze lijst kan je vervolgens selecteren als doelgroep voor de advertenties die je in Google Adwords maakt. Ben je in de lijst opgenomen, dan krijg je vervolgens op websites als Nu.nl, Weeronline.nl of Telegraaf.nl zomaar jouw banner of aanbieding te zien. Website bezoekers worden zo voortdurend aan je aanbieding of bedrijf herinnerd als ze andere websites bezoeken.

Hoe werkt Facebook Retargeting?

Om gebruik te kunnen maken van Facebook Retargeting, moet je het Facebook Pixel op je website installeren. Als je dat eenmaal hebt gedaan, stel je Facebook in staat een lijst op te bouwen met Facebookgebruikers die je website hebben bezocht. Als je vervolgens een Facebook Campagne start, kan je als doelgroep de eerdere websitebezoekers selecteren. Ben je in deze lijst opgenomen, krijg je vervolgens de Facebook Advertentie te zien.

Waarom is Remarketing zo effectief?

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat klanten nou eenmaal zelden of nooit na 1 websitebezoek een aankoop doen of informatie aanvragen. Gemiddeld zijn daar 3-7 bezoeken aan een website voor nodig. Vaak ook nog via verschillende apparaten zoals Smartphone, PC of Tablet. Als je erin slaagt dezelfde klant vaker terug te lokken naar je website, wordt de kans op een (trans)actie ook steeds groter. Remarketing doet precies dat: Het haalt de eerdere websitebezoekers terug naar je website.

6 Redenen om nu te beginnen met Remarketing

Als je nog niet overtuigd was, dan ben je het wel na het lezen van de volgende voordelen van Google Remarketing:

  1. Advertenties van je bedrijf zijn op gerenommeerde websites zichtbaar zonder dat je daarvoor hoeft te betalen.
  2. Je betaalt alleen voor relevante kliks naar je website. Afkomstig van eerdere websitebezoekers met een hoge kans op succes.
  3. Je zorgt dat websitebezoekers meer dan eenmaal je website bezoeken en verhoogt daarmee de kans op conversie.
  4. Je vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf. Hoe vaker men je advertentie ziet, hoe hoger de naamsbekendheid.
  5. De tijd en frequentie dat men je advertentie blijft zien, is zo in te stellen dat het niet irritant wordt.
  6. Je advertenties kunnen precies worden afgestemd op basis van de bezochte pagina’s en getoonde interesse.
  7. Wij helpen je nu gratis bij het instellen van Google Remarketing. Reageer voor 1 september om van dit aanbod gebruik te maken!

Meer rendement uit je websitebezoek? Start met Google Remarketing!

Gerelateerde artikelen

  • header blog social media trends 2024
    Content Marketing, Social Media
    De 7 belangrijkste social media trends van 2024
  • De 17 belangrijkste webdesign trends van 2024
    webdesign
    De 17 belangrijkste webdesign trends van 2024
  • De beste ai tools
    Content Marketing, Online Marketing
    De 10 beste AI tools voor marketing [2024]
  • 7 eenvoudige stappen om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren
    Content Marketing, Conversie Optimalisatie, webdesign
    7 eenvoudige stappen om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren