Zo verdubbel het resultaat van je e-mailing

Als je een nieuwsbrief verstuurt aan je relaties, dan is het vrij eenvoudig om het resultaat daarvan te verdubbelen. Hoe? Door je nieuwsbrief opnieuw te versturen aan de ontvangers die de nieuwsbrief nog niet hebben gelezen. Hoe je dat doet lees je hier.

Waarom je de nieuwsbrief zeker opnieuw moet versturen

Alhoewel dat per branche verschilt, is de gemiddelde openratio 24,5%. Dat betekent dat gemiddeld 1 op de 4 mensen je nieuwsbrief opent. De anderen lezen je mail dus niet en daarvoor heb je al die moeite voor niets gedaan. Dat hoeft echter niet zo zeer aan de inhoud te liggen. Het kan ook zijn dat de tijd gewoon even ontbrak. En dat blijkt ook zo te zijn. Want als je de nieuwsbrief nog eens verstuurt aan diegenen die de nieuwsbrief niet hebben geopend, blijkt de openratio van 24,5% nauwelijks af te nemen. Je verdubbelt dus het bereik van je nieuwsbrief. En ook het resultaat van je nieuwsbrief.

Nieuwsbriefsysteem

Er zijn verschillende handige systemen om nieuwsbrieven mee te versturen. Wij gebruiken meestal Mailchimp.com voor onze klanten. Met behulp van Mailchimp kan je eenvoudig een nieuwsbrief opmaken, e-maillijsten beheren, statistieken inzien en vervolgacties aanmaken. Mailchimp is gratis tot 2.000 e-mailadressen. Hierna laten we zien, hoe je een nieuwsbrief nogmaals kan versturen aan mensen die je nieuwsbrief nog niet hebben geopend.

Je nieuwsbrief nogmaals versturen

Als je een nieuwsbrief nog eens wilt versturen aan alle mensen die je nieuwsbrief nog niet gelezen hebben, ga je in Mailchimp als volgt te werk:

Stap 1: Kopieer de campagne door deze te selecteren en op [Replicate] te klikken

Nieuwsbrief nogmaals versturen

Stap 2: Kies [Group or new segment]

Selectie aanmaken
Stap 3:Maak een selectie van de mensen die je nieuwsbrief niet hebben geopend

Opnieuw je nieuwsbrief versturen
Hierna kan je de nieuwsbrief opnieuw versturen.

Hulp nodig bij het maken of versturen van je eigen nieuwsbrief?

Wij verzorgen voor verschillende klanten het opmaken en versturen van e-mailnieuwsbrieven. Wil je ook een nieuwsbrief versturen aan je klanten? Vraag ons dan vrijblijvend om advies. Wij helpen je graag!

Over de auteur

melvin

Melvin is bij Saleswizard verantwoordelijk voor linkbuilding.
Hij zorgt ervoor dat de links die worden geplaatst betrouwbaar, relevant en van goede kwaliteit zijn. Hierdoor leveren de geplaatste links het gewenste resultaat, namelijk het verbeteren van de vindbaarheid.

Daarnaast heeft Melvin ervaring met SEO & SEA.