Wat is een leadadvertentie in Linkedin?

Met behulp van Linkedin kan je vrij eenvoudig advertenties maken om leads te verzamelen voor je bedrijf. Het voordeel van leadadvertenties is dat je alleen adverteert in de regio of branche die voor jou interessant is. Binnen de geselecteerde branche, kan je ook nog eens precies die functionaris kiezen die voor jouw bedrijf interessant is. Met behulp van het Lead Gen Formulier verzamelt Linkedin alle voor jou benodigde informatie en het maakt de drempel om te reageren enorm laag. Zo kan je zeer effectief leads verzamelen via Linkedin.

Zo maak je een Advertentie in Linkedin in

Om een leadadvertentie aan te maken in Linkedin, ga je als volgt te werk:

Stap 1: Login op je Linkedin Account en ga naar je Linkedin bedrijfspagina. Als je deze nog niet hebt, maak je eerst een bedrijfspagina aan. Vervolgens deel je via je bedrijfspagina een bericht of pagina van je website met het onderwerp dat je wilt promoten.

Stap 2:  Maak een Advertentie Account aan of als je al een account hebt, open je het Linkedin Advertentie Account. De link naar je advertentie account vind je rechts onderin of door op deze link te klikken: https://www.linkedin.com/ad

Open een Linkedin Advertentie account

Stap 3: Vervolgens krijg je drie advertentie opties te zien. Daaruit selecteer je de optie [Gesponsorde Content].

Gesponsorde content promoten

Stap 4: Hierna krijg je de keuze uit 2 opties: [Stuur mensen door naar uw website] of [Leads verzamelen]. Je kiest voor [Leads verzamelen].

Stap 5: Als je naar de volgende stap gaat, krijg je het overzicht van alle content die op je Linkedin Bedrijfspagina is gepubliceerd. Je kiest dan de content die je bij stap 1 hebt aangemaakt.

Stap 6: Maak de inhoud van je Linkedin advertentie. Je kan daarvoor de knop van de advertentie aanpassen in bijvoorbeeld “Nu solliciteren” of “Meer informatie”.

Linkedin Advertentie Maken

Stap 7: Selecteer de doelgroep waarop jij je wilt richten. Je kan daarbij kiezen uit Regio, Branche, Functie en zelfs leeftijd en ervaring. Maak je doelgroep ook weer niet te klein, want dan kan je deze niet activeren.

Doelgroep selectie in Linkedin

Stap 8: Bij de volgende stap kan je het dagbudget instellen dat je bereid bent te betalen. Ook kan je hier de maximale kosten per klik instellen. Als je daarna op [Campagne starten] klikt, is je campagne actief.

Budget Linkedin Advertentie

Stap 9: Als de campagne actief is, zie je deze campagne in het overzicht van je Linkedin Advertentie account staan. Je kan nu het aantal kliks zien, de kosten en het aantal leads. Via dit overzicht kan je de leads ook downloaden. Je krijgt er geen mailtje van. Vergeet dus niet regelmatig in te loggen om te kijken of je nieuwe leads hebt!

Hulp nodig bij het instellen van Linkedin Leadadvertenties?

Als je dit hebt gelezen en je denkt “sorry, maar dat gaat mijn pet te boven”, dan kan je het maken en beheren van Linkedin Adverteren uitbesteden. Vraag meer informatie aan via het formulier of kijk op de pagina www.saleswizard.nl/linkedin-adverteren voor meer informatie over onze advertentiepakketten.