Is bloggen op je website nu wel of niet handig?

Regelmatig komen wij ze nog tegen als laatst geplaatste nieuwsberichten op websites: “Fijne feestdagen en een gelukkig 2015!”. En zo zijn er nog vele andere voorbeelden te geven. Wellicht ben jij ook voorbeelden tegengekomen? Deel ze met ons! Bedrijven voorzien hun websites namelijk maar sporadisch van actueel nieuws, tips of aanbiedingen. Nou kan het ook moeilijk zijn hier voldoende tijd voor vrij te maken, met interessant nieuws te komen of het goed leesbaar op de website krijgen. Maar de belangrijkste reden van dit gebrek aan updates is waarschijnlijk de onbekendheid met wat actueel nieuws op je website nu eigenlijk oplevert…

8 belangrijke redenen waarom je zeker meer nieuwsartikelen moet gaan plaatsen

Je hebt een mooie website laten maken en er veel geld en tijd aan besteed. Vervolgens kijk je er weinig meer naar om, totdat het na zo’n 3 jaar tijd is om wat nieuws te doen. Is dat zonde? Ja, dat is enorm zonde! Want door meer nieuwsartikelen te plaatsen en te delen, kun je veel meer met je website bereiken. De belangrijkste redenen daarvoor zijn:

  1. Websites met regelmatig nieuws verkrijgen een hogere Domain Authority en ranken daardoor hoger in Google;
  2. Door het toevoegen van nieuws kun je op meer verschillende zoekwoorden en variaties vindbaar worden;
  3. Nieuws¬†kan de vindbaarheid van andere pagina’s van je website verbeteren en ondersteunen;
  4. Het nieuws kun je delen op Facebook of LinkedIn en zo direct meer bezoekers trekken naar je website;
  5. Je verbetert het imago van je bedrijf, bevestigt jouw autoriteit en je laat zien met de tijd mee te gaan;
  6. Je kan het nieuws op je website gebruiken voor een e-mailnieuwsbrief aan je klanten;
  7. Met interessant nieuws kun je waardevolle links verkrijgen naar je website.

Direct meer bezoekers naar je website

Nou is het fijn als de vindbaarheid van jouw website groeit dankzij de toevoeging van updates. Maar het levert je nog veel meer op. Updates zoals blogs, vlogs en video’s zijn namelijk prima te delen via social media als Facebook en LinkedIn. En dat vergroot je bereik enorm. Je haalt er (extra) bezoekers mee naar je website. Je vergroot je naamsbekendheid. En je bereik. Jouw updates kunnen namelijk gedeeld worden via social media. Bijgaand een voorbeeld van hoe dat werkt. Door een nieuwe websitepagina te delen via LinkedIn, zijn 4.300 ondernemers bereikt. Met veel gratis websitebezoekers een free publicity tot gevolg!
Bloggen op linkedin

Hoe kan ik mijn website updaten?

Je kunt je website op verschillende manieren updaten. In een korte tijd en zonder veel gedoe. Denk bijvoorbeeld aan interessante nieuwsberichten. Dit kan een nieuw product of een nieuwe dienst zijn. Maar ook een leuke aanbieding bijvoorbeeld. Of een diepgaand artikel met een duidelijke relevantie aan jouw bedrijf en werkzaamheden. Naast nieuwsberichten trekken ook blogs zeer veel aandacht. Zowel van Google als van bezoekers van jouw website. Je website wordt daardoor actueel én leuk leesbaar voor de bezoeker. Wat tot slot zeer gewaardeerd wordt, is aanvullende content. Denk aan video’s en foto’s.

Houd rekening met…

Als je besluit je website te updaten, dan is¬†er een aantal zaken om rekening mee te houden. Ten eerste: hoe vaker je kunt updaten, hoe beter. Probeer ook consequent te blijven in de frequentie van je updates. Het is verstandiger elke maand 2 nieuwsberichten te plaatsen, dan √©√©n week meteen 4 en daarna maandenlang niks. Een tweede punt dat van belang is, is dat je relevant blijft. Plaats geen nieuwe content ‚Äėom het plaatsen‚Äô. Het moet wel iets te maken hebben met jouw bedrijf, je diensten of je producten. Zorg daarnaast dat je updates uniek zijn. Google (of die concullega..) heeft het op den duur door als je teksten kopieert. En gezien knippen-plakken nooit wordt gewaardeerd, kun je het maar beter laten.

Ideetjes voor updates

Vind je het lastig om te bedenken wat je zoal aan updates kunt plaatsen op je website? Laat je dan inspireren door onderstaand lijstje. Plaats als:

  • bouwbedrijf een filmpje van een recent project;
  • rijschool foto‚Äôs van zojuist geslaagde leerlingen;
  • hovenier afbeeldingen van je aangelegde tuinen;
  • schoonheidssalon blogs over beauty tips;
  • autodealer nieuwsberichten over je actuele aanbod;
  • rietdekker tips om je dak algenvrij te houden;
  • stukadoor duidelijke voor en na foto’s;
  • installatiebedrijf informatie over duurzaamheid en groene energie;
  • vloerenbedrijf tips en advies voor onderhoud;
  • loodgieter aanbiedingen voor tijdig CV-onderhoud;
  • schilderbedrijf mogelijkheden van houtrotrenovatie.

Voor elk bedrijf zijn er zo tientallen artikelen en onderwerpen te bedenken. Nieuws dat de moeite waard is om te delen en direct rendement oplevert.

Meer rendement uit je nieuwspagina?

Wil je ook meer rendement uit je nieuwspagina? Wij helpen je graag met het bedenken, cre√ęren en verspreiden van waardevol en interessant nieuws op je website. Wij schrijven de teksten, maken de foto’s of filmen de video’s.¬†Alles is mogelijk. Wil je advies op maat of gebruikmaken van onze nieuwsservice? Laat het ons weten! Bel 088-7709999 of vul het formulier in.

Over de auteur

Frank vindt zijn passie in het helpen van ondernemers bij online marketing. Hij houdt zich dagelijks bezig met Google en Facebook campagnes en adviseert klanten. Daarnaast is Frank directeur van Saleswizard en frequent bijdrager aan het blog van Saleswizard.