Linkedin introduceert Lead Gen Forms

Linkedin heeft begin deze maand formulieren ge√Įntroduceerd om aan advertenties te koppelen: Linkedin Lead Gen Forms. Het grote voordeel van deze formulieren is de autofill functie. Zodra een Linkedin gebruiker op je advertentie klikt, worden zijn¬†gegevens automatisch ingevuld en hoeft hij¬†alleen maar op verzenden te drukken. Dit verlaagt de drempel dusdanig, dat het de¬†respons en conversie op je advertenties gigantisch verbetert.

Eenvoudiger B2B leads genereren via Linkedin

Ruim 80% van het gebruik van Linkedin vindt via de smartphone plaats. We weten allemaal hoe lastig het is om een formulier in te vullen via de mobiele telefoon. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de respons op Linkedin nog wel eens kan tegenvallen. Met de introductie van het Lead Gen Form, wordt de drempel om te reageren enorm verlaagd. Linkedin gebruikt alle gegevens uit je persoonlijke profiel en vult het formulier automatisch in. Op deze manier is het natuurlijk veel eenvoudiger om leads te genereren. De video hierna maakt het duidelijk.

Linkedin Formulier verslaat je website met gemak

Hoeveel tijd en aandacht je ook besteedt aan het maken en onderhouden van een mooie website, het formulier verslaat jouw website met gemak. Het blijkt namelijk dat je eigen website niet altijd even geschikt is voor het opvangen van respons op een advertentie. Zaken op je website die de respons kunnen belemmeren zijn bijvoorbeeld:

  1. lange laadtijd van je website;
  2. zaken die gebruikers afleiden;
  3. te veel tekst op je pagina;
  4. links naar andere pagina’s;
  5. te weinig aandacht voor call-to-action;
  6. de website en/of het formulier is niet mobiel vriendelijk.

Linkedin verlaagt de drempel om te reageren

Deze drempels neemt het Lead Gen Form van Linkedin weg. Via de Linkedin App opent het formulier automatisch en razendsnel. In één oogopslag is in de titel duidelijk wat je kan aanvragen. Het formulier haalt automatisch alle gegevens op uit je persoonlijke profiel. Vervolgens hoef je alleen maar op verzenden te klikken.

Linkedin Advertentiecampagne starten

Om te kunnen adverteren op Linkedin moet je beschikken over een zakelijke pagina en een advertentie account. Deze stappen doorloop je eenvoudig via een soort advertentiewizard. Heb je een advertentieaccount ingericht, dan kan je via de optie Tools formulieren bouwen. Je kiest de titel van je formulier en welke gegevens je wilt ontvangen van je potenti√ęle klant en bewaart het formulier. ¬†Je eerste Linkedin Lead Gen Form is klaar. Daarna is het beschikbaar om te koppelen aan advertenties of gesponsorde content.

Linkedin Lead Gen Form

Adverteren op Linkedin

Het is wel een dingetje om op Linkedin te adverteren. Er is geen ondersteuning tenzij je minimaal¬†‚ā¨3500 gaat adverteren. Vanaf dat moment krijg je ondersteuning. Besteed je minder dan is het wel even puzzelen om je eerste campagne op te starten en in te richten. Maar geen nood wij helpen je er graag mee.

Meer informatie over Linkedin Adverteren?

Linkedin heeft veel meer te bieden. Het is mogelijk advertenties te plaatsen, content te promoten en mails te versturen. Grote kracht is natuurlijk het zakelijke netwerk en de targeting mogelijkheden voor je advertenties. Linkedin heeft als oorspronkelijke ‘CV database’ alle informatie over haarleden. En dat biedt jou ongekend mogelijkheden precies de juiste doelgroep te bereiken. Meer weten over Facebook Adverteren? Kijk op deze pagina voor onze mogelijkheden of vul het formulier in op deze pagina.

Over de auteur

Frank vindt zijn passie in het helpen van ondernemers bij online marketing. Hij houdt zich dagelijks bezig met Google en Facebook campagnes en adviseert klanten. Daarnaast is Frank directeur van Saleswizard en frequent bijdrager aan het blog van Saleswizard.