Leuke website? Check! Maar wat dan…?

Als bedrijf is het belangrijk een goede website te hebben. Duidelijk, met de juiste, actuele informatie en een helder menu. Nu denken veel ondernemers dat hun website ideaal is opgesteld. Maar is dat ook wel echt zo…? En hoe zit het met de link met eventuele Google AdWords campagnes? Om te kunnen controleren hoe en door wie jouw website bezocht wordt, is Google Analytics ontwikkeld.

De grote voordelen van Google Analytics

Google Analytics is een online tool waarmee je allerlei interessante bezoekersstatistieken kunt inzien over jouw website. Als je het werken met deze tool eigen hebt gemaakt, kan het je rendement enorm gaan verhogen! Immers, als je de data uit jouw Google Analytics resultaten slim weet te gebruiken, kun je jouw website op de juiste punten verbeteren. En dit kan dan weer tot meer klanten leiden. Maar welke mogelijkheden biedt Google Analytics jou nou eigenlijk?

Een greep uit de vele mogelijkheden

Graag leggen we uit welke informatie je uit de statistieken van Google Analytics kunt halen. Zo kun je bijvoorbeeld het volgende inzien:

schermafbeelding-2016-12-06-om-09-17-09

  1. Wat doen bezoekers op mijn website?
  2. Via welke zoekopdrachten vinden klanten mijn website?
  3. Wat is het profiel van mijn bezoekers (leeftijd, locatie, etc.)?
  4. Op welke links van mijn website klikken bezoekers allemaal?
  5. Welke pagina levert de meeste aanvragen en telefoontjes op?
  6. Wat is de ontwikkeling van het aantal bezoekers op mijn website?
  7. Welke pagina’s zijn duidelijke uitstappagina’s en waarom juist die?
  8. Via welke apparaten (desktop, laptop, tablet, mobiel) wordt mijn website bezocht?
  9. Wat is het rendement (bezoekers, transacties) via Facebook, Google of Marktplaats?

schermafbeelding-2016-12-06-om-11-44-53

En zo is er nog veel meer te zien en te analyseren. Wil je de begrippen, mogelijkheden en toepassingen van Google Analytics beter begrijpen? Volg dan onze training Google Analytics voor beginners!

Wat leer ik tijdens deze training?

Als je bovenstaande resultaten uit Google Analytics slim weet te gebruiken, dan kan dit leiden tot meer bezoekers op je website, meer conversie, meer klanten en dus ook een hoger rendement! Wij leren je graag het beste uit je website te halen tijdens onze training Google Analytics voor beginners. Hier leer je onder andere:

  • Profielen van jouw bezoekers goed te gebruiken voor online advertenties
  • Meer bezoekers te trekken door te weten op welk zoekwoord jij gevonden wordt
  • Bezoekers beter vast te houden op jouw website en tot acties (bellen) aanzetten
  • Posities van de links op jouw website te verbeteren n.a.v. eerder gedrag bezoekers
  • Jouw website te optimaliseren n.a.v. op welke apparaten jouw website bezocht wordt

Volg onze training!

Kortom, via Google Analytics kun jij straks achterhalen hoe jouw website geoptimaliseerd kan worden. Wat helemaal fijn is, is dat je dankzij de resultaten op Google AdWords ook beter begrijpt hoe je je rendement op Google AdWords kunt verhogen! Er zullen namelijk ook bezoekers via jouw betaalde advertenties van Google AdWords jouw website bezoeken. Wat doen zij precies op jouw website? Vinden zij wat zij zoeken? En hoe kun je het rendement dan weer op Google AdWords verbeteren? Kortom, haal nu ook alles uit wat internet jou te bieden heeft. Begin met een training Google Analytics voor beginners om de basisbegrippen en mogelijkheden meester te worden!

Over de auteur

Paula Wullink-Hubbers

Paula is SEO tekstschrijver bij SalesWizard. Haar uitgangspunt: een perfecte balans creëren tussen vindbaarheid en leesbaarheid. Een goede tekst lees je volgens haar niet alleen, die beleef je.