Meer dan een medium voor foto’s en filmpjes

Facebook. Je kent het misschien vooral als hét medium waar je collega’s hun talloze vakantiefoto’s op plaatsen. En waar je persé een Like moet plaatsen onder die lieve foto’s van je nichtje. En vergeet vooral niet die overdaad aan schattige filmpjes van hondjes en katjes. En eekhoorntjes. En varkentjes. Maar wist je dat Facebook ook prima in te zetten is voor je bedrijf? Lees snel verder!

Groot bereik…

Tegenwoordig, in de tijd van social media, is Facebook een echte must voor bedrijven. Wij leggen je graag uit waarom. Zo is het bewezen dat een kleine 10 miljoen Nederlanders dagelijks Facebook gebruikt. Velen staan er mee op en ‘gaan er mee naar bed’. Een gemiddelde Nederlander checkt elke dag zo’n 200 keer zijn of haar mobiel. En vrijwel elke keer zal daarbij een blik geworpen worden op Facebook. Hoe ideaal als jouw bedrijf dan ook gezien wordt!

…up-to-date…

Omdat Facebook zo vaak bekeken wordt, is het ook hét medium om actuele informatie te verspreiden. Met slechts één druk op de knop maak je bijvoorbeeld winacties kenbaar. Of gewijzigde openingstijden. Of aantrekkelijke aanbiedingen. Grote kans dat iemand hierdoor jouw bedrijf ziet, onthoudt of zelfs direct inschakelt! Omdat delen op Facebook ook erg makkelijk is (denk weer aan die miljoenen dierenfilmpjes..), wordt jouw bericht ook zeer snel door steeds meer mensen gezien. Actuele info, direct voor iedereen beschikbaar!

…en direct contact!

Maar wat als iemand een bericht van jou ziet, geliked of gedeeld heeft, of er een reactie op geplaatst heeft? Dan heb je een waardevol contact erbij! Sowieso kan die persoon direct op jouw Facebookpagina zien hoe jouw bedrijf te bereiken is. Maar je kunt natuurlijk ook zelf reageren op de gedane acties van diegene. Weet je niet precies hoe dit het beste aangepakt kan worden? Volg dan een Facebook Workshop van SalesWizard. In een korte tijd leren wij jou alles uit Facebook te halen voor jouw bedrijf. Simpele tips, met enorm resultaat! Houd onze website in de gaten voor komende workshops. Of nog beter: volg onze Facebookpagina! 😉

Waarom adverteren essentieel is

Als je Facebook in wilt zetten als ondernemer, is het erg belangrijk daar ook meteen te adverteren. Want dan kun je je doelgroep pas écht goed bereiken. En is het behalen van een mooi rendement veel beter mogelijk. Nou kan het opzetten van een goede Facebookadvertentie nog best een uitdaging zijn. Vraag jij je als ondernemer bijvoorbeeld af:

  • Hoe maak ik een goede Facebook advertentie?
  • Hoe selecteer ik de juiste doelgroep?
  • Hoe maak ik gebruik van het zogenoemde Facebook-pixel?

Laat ons jou dan helpen een perfecte advertentie op te zetten. Ook hiervoor is onze workshop ideaal! Breng met behulp van Facebookadvertenties jouw product of dienst onder de aandacht bij je doelgroep. Dan word je vervolgens meer gezocht, gevonden (zie ook ons blog over Google AdWords!) én ingeschakeld!

Enkele tips

Hierbij alvast enkele direct toepasbare tips voor jouw Facebookpagina:

  • Post diverse berichten. Niet alleen reclame of aanbiedingen dus
  • Reageer netjes op zoveel mogelijk (positieve én negatieve) reacties
  • Zet voldoende nuttige informatie van je bedrijf op je Facebookpagina
  • Ga de dialoog aan met je doelgroep. Zoek ze op en begin het gesprek
  • Plaats duidelijk je logo of kwalitatieve bedrijfsfoto op je Facebookpagina

Volg onze Facebook Workshop!

Vind jij bovenstaande tips handig? En wil jij Facebook beter onder de knie krijgen? En er meer volgers, likes en daarmee rendement uit halen? Schrijf je dan in voor een Facebook Workshop van SalesWizard. Na 2,5 uur workshop kun jij je dan ook een echte expert op het gebied van Facebook noemen!

Over de auteur

Paula Wullink-Hubbers

Paula is SEO tekstschrijver bij SalesWizard. Haar uitgangspunt: een perfecte balans creëren tussen vindbaarheid en leesbaarheid. Een goede tekst lees je volgens haar niet alleen, die beleef je.