De Digitale Werkplaats

Google heeft een erg leuk digitaal lesprogramma ontwikkeld voor ondernemers en studenten: De Digitale Werkplaats. Het programma bestaat uit 89 lessen die je online kunt volgen. De 89 lessen zijn onderverdeeld in 23 onderwerpen waarvoor je Google Badges ontvangt. Aan het einde van het lesprogramma kan je een online kennistoets doen en een certificaat behalen. Wij hebben De Digitale Werkplaats uitgeprobeerd en vinden het voor elke ondernemer echt een aanrader. De cursus behandelt alle actuele online marketing begrippen en activiteiten met behulp van informatieve video’s en toegankelijk geschreven tekst.

Over de digitale werkplaatsWaarom De Digitale Werkplaats?

Op de website van De Digitale Werkplaats geeft Google aan dat het ondernemers in Nederland wil laten groeien door het gratis beschikbaar stellen van kennis. Natuurlijk is direct duidelijk dat Google het gebruik van het eigen Advertentie Platform wil promoten met de Digitale Werkplaats. Maar dat neemt niet weg dat veel van de onderwerpen leuk en leerzaam zijn voor elke ondernemer. Bovendien wordt er meer dan Google alleen behandeld.

Wat is de digitale werkplaats?

De Digitale Werkplaats is een online marketing cursus die voor het eerst werd gegeven in 2015 in Eindhoven. Daarna zijn nog verschillende andere steden aangedaan. Maar het is ook een online platform waarop jij je gratis kunt aanmelden en kunt deelnemen aan het online lesprogramma.

dashboard-digitale-werkplaatsWat wordt er behandeld?

Het lesprogramma behandelt 23 onderwerpen uiteenlopend van het vindbaar zijn in Google tot het inrichten van een Webshop. Video Marketing, Adverteren In Google en Social Media worden allemaal behandeld. Leerzaam, nuttig voor elke ondernemer en leuk.

Deelnemen is gratis

Iedereen kan zich inschrijven via deze link. Studenten, ondernemers of werknemers die hun on-line kennis willen uitbreiden. Deelname is gratis en kost behalve tijd dus helemaal niets. Je hebt er ongeveer 8 uur voor nodig maar je kan er ook langer over doen en volledig in je eigen tempo.

We zijn benieuwd naar jouw resultaten en bevindingen, dus heb je deelgenomen? Laat het ons weten!

Over de auteur

Frank Krepel

Frank vindt zijn passie in het helpen van ondernemers bij online marketing. Hij houdt zich dagelijks bezig met Google en Facebook campagnes en adviseert klanten. Daarnaast is Frank directeur van Saleswizard en frequent bijdrager aan het blog van Saleswizard.