Recensies zijn nu echt noodzakelijk!

In de omgeving van San Francisco voert Google momenteel belangrijke testen uit die binnenkort wereldwijd zullen worden uitgerold. Het betreft de weergave van maximaal 3 bedrijven in Google Maps en Google Zoeken die diensten verlenen in en om het huis. De pilot omvat Loodgieters, Elektriciens, Klusbedrijven en Schoonmaakbedrijven. Alleen bedrijven die beschikken over een Google Mijn Bedrijf pagina en meerdere recensies worden toegelaten tot deze nieuwe service.

Hoe het werkt

Alhoewel de service nu alleen nog maar in San Francisco wordt aangeboden, kan je nu al zien hoe het er in de de toekomst gaat uitzien.  Als je zoekt op [plumber San Francisco] maakt Google een selectie van 3 aanbieders in de regio. Google toont van de 3 aanbieders de recensies, het telefoonnummer en de mogelijkheid direct een offerte aan te vragen. NB: De nieuwe lokale advertenties zijn alleen zichtbaar als je in San Francisco woont en zoekt.

Screening op basis van Recensies

Deelnemende bedrijven worden vooraf gescreend op basis van recensies en kunnen indien goedgekeurd op deze manier adverteren. Google laat alleen bedrijven toe die zijn gescreend, een goed trackrecord hebben en bewijzen goede service te leveren.
recencies

Meer omzet met de nieuwe lokale advertenties

Bedrijven die aan de pilot in San Francisco meedoen, geven aan dat hun omzet met wel 20 tot 30% is toegenomen. De screening is streng, maar het loont dus de moeite om nu al te bouwen aan je online reputatie. De hoogste tijd dus om te werken aan meer en betere recensies in Google.

Online recensies leiden tot hogere conversie

Websites met recensies scoren beter dan websites zonder recensies. Niet alleen val je beter op door de sterren in Google, ook wordt je website hoger in Google Maps vertoond. Daarnaast blijkt uit meerdere onderzoeken en tests dat bedrijven met recensies tot wel 40% meer aanvragen of bestelling hebben op hun website dan bedrijven zonder recensies. Recensies vormen een soort keurmerk van vertrouwen.

Recensies belangrijke Rankingfactor

We wisten het al langer maar Google geeft inmiddels expliciet aan dat recensies je positie in Google beïnvloeden. In de help van Google kan je lezen op welke manier Google reviews werken en hoe dus met het actief beheren van recensies de positie van je website positief kan beïnvloeden.

Gratis Workshop Online Recensies

Het verkrijgen van meer en beter recensies in Google vormt voor veel kleinere bedrijven een struikelblok. Iedereen weet dat het belangrijk is, maar niemand neemt de tijd om een recensie te vragen. Het voorgaande maakt hopelijk duidelijk dat je nu echt meer aandacht moet besteden aan recensies. Om je daarbij te helpen bieden we graag een GRATIS WORKSHOP RECENSIES aan. De eerste is 9 juni aanstaande om 11:00 en wordt gegeven in samenwerking met The Feedback Company. Deelnemers aan deze recensie staat bovendien aantrekkelijke aanbieding te wachten.

Over de auteur

Frank Krepel

Frank vindt zijn passie in het helpen van ondernemers bij online marketing. Hij houdt zich dagelijks bezig met Google en Facebook campagnes en adviseert klanten. Daarnaast is Frank directeur van Saleswizard en frequent bijdrager aan het blog van Saleswizard.