De afgelopen tijd merkte ik al vaker dat Google+ koppelingen en Google+shares de vindbaarheid van een website zeer positief beïnvloeden. Op deze website las ik een case study over de impact die Google+ op (nieuwe) websites heeft. Hieronder de conclusies.

Binnen 24 uur hoog in Google

Met behulp van een Google+ koppeling, blijken alle websites binnen 24 uur te worden opgenomen in de Google Index. Ook al zijn de websites nieuw. Zelf kan ik deze resultaten bevestigen, sterker nog, soms werd de website al binnen een uur opgenomen. Even de belangrijkste zaken op een rij:

  • nieuwe websites worden zeer snel opgenomen met behulp van een Google+ koppeling
  • websites met een Google+ koppeling scoren beter dan websites zonder Google+
  • websites met een Google +1 van een gerelateerde Google+ account scoren beter dan websites met een +1 van nieuwe of niet-gerelateerde Google+ accounts
  • websites met alleen een Google authorship koppeling scoren niet hoger of lager.

Een Google+ koppeling maken

Een Google+ koppeling kan je op de volgende manieren tot stand brengen.

  • Je maakt een nieuwe Google+ account en je koppelt dit account als auteur aan de website. Hier lees je hoe je een Google+ account kunt maken.
  • Met behulp van je Google+ account maak je een een Google+ pagina en je koppelt deze aan je website.
  • Met behulp van je Google+ account maak jij jezelf “bijdrager” of auteur van een website of pagina.
  • Je vraagt andere (relevante) Google accounts jouw website te ‘sharen’ of een google+ te geven.

 15 andere redenen om te beginnen met Google+

We merken aan verschillende reacties dat Google+ met de dag populairder wordt. Slimme ondernemers hebben het belang van Google+ allang onderkend. Hier kan je 15 andere redenen vinden om vandaag nog te beginnen met Google+.

Als je door dit artikel besloten hebt meer met Google+ te gaan doen, kan je dan dit artikel een +1 geven?

Over de auteur

Frank Krepel

Frank vindt zijn passie in het helpen van ondernemers bij online marketing. Hij houdt zich dagelijks bezig met Google en Facebook campagnes en adviseert klanten. Daarnaast is Frank directeur van Saleswizard en frequent bijdrager aan het blog van Saleswizard.